♡assalamualaikum

currently updating First.

Wednesday, December 9, 2009

untuk kamu yang mahukan Reza =)

“Reza..” Indah tercungap-cungap menarik nafas. Sebelah tangannya menahan dada. Menahan jantung dari melompat keluar, mungkin. “Reza..”

Masih berdiri didepannya. Bersandar pada dinding belakang. Mata Reza bukan pada dia, tapi memandang terus kedepan. Pandangan yang menembus semua manusia, semua kereta, semua bangunan.

Indah terdiam ketika itu. Terasa dadanya sakit. Sesak.

Reza masih begitu. Muka yang langsung tak beriak itu masih begitu walaupun beberapa minit berlalu.

Indah menahan sesak dalam dadanya. “Reza.. cakapla something Reza..”

Ketika itu, Indah hanya mampu berharap. Berharap yang Reza akan mengalih pandangan mata pada dia. Reza akan mengangkat lengannya dan meraup rambutnya yang halus mencecah leher itu kebelakang kepala. Dan, memandangnya dalam-dalam sambil menarik senyum. Walau sedikit, walau sepicing. Kemudian lelaki itu akan mengeluarkan suara paling tenang, paling nyaman. ‘I’m okey’. Cukuplah, dua perkataan tu pun cukuplah.

Tapi itu cuma apa yang dia harap.. yang sememangnya jauh dari apa yang ada dihadapan matanya sekarang.

“Reza..” Indah terasa sesak didalam dadanya dah naik hingga ke kelopak mata. Melepaskan rasa itu dengan air yang bertakung elok dalam mata. “Reza cakaplah!” dia dah mula mendesak.

Macam-macam benda tak logik berlegar-legar dalam kepala Indah. Macam mana kalau kejadian tadi buat saraf dalam kepala Reza snapped! Macam tu? boleh jadi tak yang kejutan tak terhingga boleh menyebabkan jantung seseorang tu berhenti berfungsi? Kemudian orang tu akan beku beberapa minit sebelum bum! jatuh ketanah? Possible tak manusia akan dapat strok tiba-tiba? Agak-agak mungkin terjadi kematian saraf, atau kematian organ? Yang boleh buat manusia tak dapat respon? Yang buat manusia tegak je bersandar? Yang boleh buat manusia tu tak bergerak selain daripada turun-naik dadanya menarik nafas?

Tolonglah…tolonglah jangan… tolonglah jangan sekarang…

“Reza…” suara merintih Indah kedengaran perlahan. Dia berdiri betul-betul dihadapan Reza. Memandang tepat pada muka yang tak beriak itu.

Hanya derap nafas dan kerdipan mata Reza yang buat Indah masih kuat berdiri diatas dua kakinya sekarang.

Dua saat..

Mulut Indah melopong besar bila Reza menggerakkan tengkuk. Akhirnya!

Reza menjatuhkan pandangannya. Indah yang bermuka pucat ditenung sayu. Sungguh… dia mengetap bibir.

“Reza.. say something..” Indah memandang tepat pada anak mata hitam dihadapannya. Tak berair, tak bersinar. Serasa mata tu dah tak hidup..

“if..” suara sedikit serak itu mula kedengaran. “and only if…”

Indah mengangguk.

“I could have you in my arms now.”

Saat itu juga air yang bertakung dalam mata Indah menitik ke bibirnya.

36 comments:

keSENGALan teserlah.. said...

whoaaaaaaaaaa....
suspen la weyhh..
ngeeeee..
ape jdik..

MaY_LiN said...

aiyok...
[~_~]

misz nana said...

apa yg berlaku sbnrnya?
daku tertanya2..
neway, lepas rindu kat Reza n Indah.. =)

Bulanhijau said...

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...

suspen ni, bhai.
ap jd??

Anonymous said...

nak sambung... stress aku.... sambung cik cucur... @#$%^&

haikadove said...

haaa.. ape kes nie reza?
hailoh.. suspen2

fzm2 said...

sspen d0wh cik
cucur atap...
huhuhu
cpt2 smb0nk.

TAN-te said...

apecer ni??? tibe2 je? tekejut aku. susupen betol.!!!!

Anonymous said...

wuuu apa jadi neh tiba tiba je?
suspen2

Ayako A. said...

cik cucur..
saspen..
sambung2..
adeshh..
dh lama tgu indah n reza..

Anonymous said...

waaa..pndai ek ko cucur..
aku da mkin xsabar ni..
cpt la siap cte ni~~

-che na-

pinat said...

apesal reza?apesal???

Kiki Zarime said...

napew ni

areila sahimi said...

dia sajer tau!!!! hahaha...

ni yg dah tak sabar nak pegang printed version ni!!!

Wahida Jumaat said...

setelah mnunggu lame cite niy muncul plak suspens~~adduuuyaiii.... -.-!!

Anonymous said...

oh no!!?? what happened?

saadiah~~ said...

ape dh jdk kat reza???
waaahh..suspen nyer..

Anonymous said...

bkn kew mkne ye reza da stste feeling dier kat indah..juz in a few words...

Anonymous said...

ala...x cukup..
nak lagi...nak lagi...
sikit sangat ni...

zarith said...

tengs 4 da n3...
gud luck weyh... hope 1 fine day aku ley pegang novel nih... ok.. chaow.. daaa...

Unknown said...

uiks!! ape kes ni?? apekah reza terkedu kerna indah tlh meluahkn prasannye?? ape yg jd pd dorg ni?? adus..suspended tol la!! xpuas bce!! pndek sgt..ngeeee...*windu sgt2 kt dorg ni!!*

cik ting tong said...

ape kes!!!
ckit lah!!!
xpuas!!!
xpaham!!!
mahu lagi!!!

Anonymous said...

aslmlkm, cik cucur atap,
saye mcm...dah jatuh cinte tahap jatuh bngunan 45 tingkat kt kamu indah
trimekasih sbb tmbah satu lg bnde yg menarik dlm hidup saye ( wah, ayat agak extreme neh)
smbung2
all the best!

alin said...

pe dh jdi ni.....
suspen siuttttt.....
cik cucur ni btl2 wat org suspen dowhhhh...

Anonymous said...

mana crita yg sebelum nireza tu jatuh bangunan sebab indah tertolak tu??
really confuse....

cucuratap said...

errr....anonymous, tu cerita org lain kot. cerita ni takde main tolak2.

*konfius~*

Anonymous said...

OMG!really miss diz couple..luv reza n indah..miss cucur atap,plzzz smbung..plzzz~

Anonymous said...

salam...im new in giving comment...tp da lme bce crita2 sume ni..nice..love it...tp bout this crita,knape cam tbe2? something missing somewhere,,bley x bg taw kt mne hilgnya 2?

cucuratap said...

oh takde hilang kemane-mane pun cuma ini satu part daripada manuskrip yg tgh nk buat dan tak siap2 lagi. jd mcm petikan saje =)

Anonymous said...

slaulu datang bertenggek tapi still xde n3 baru tuk citer nie...uwaaaaaaa

Anonymous said...

baru brcnte dgn crite nih..
omak aih wat hapen to them..
bile na smbg nih???

agent_sesat said...

OMG~~ suspend lahh...alahai....what happen....ader sequel ker citer nie...cam nie kalah citer movie... :) tunggu cucur nie,..macam menanti bulan jatuh ke riba...huhuhu

Anonymous said...

cepat la smbung...best sgt cite nye...

Anonymous said...

reza mati..

syafialya said...

hahaha.. mesti mimpi jer tu... jgn matikan reza...

kak ida said...

WAT HAPPEN..BLUR JAP..

Post a Comment

 
Blog Template by Delicious Design Studio